Kiedy:
Pierwsze spotkanie: 5.09.23 lub 6.09.23 o godz. 14-16. (informacja co do dokładnej daty będzie podana do 31 lipca)
Następne spotkania: trzy kolejne środy od 13.09.2023
w godz. 14:00-16:00
(daty: 5.09 lub 6.09, 13.09, 20.09, 27.09)
Osoby chcące uczestniczyć w cyklu obowiązuje konsultacja kwalifikacyjna (dodatkowo płatna 50 zł). Konsultacje wstępne umawiane są indywidualnie.
Gdzie:
online, Zoom
Liczba osób w grupie: max 10.
Prowadząca:
Spotkania prowadzi Natalia Pietrulewicz
Koszt:
Koszt to 600 zł, płatne jednorazowo do 28.08.2023
Przy płatności do 10.08.2023 cena to 550 zł.
Zapisy: kontakt@psychoterracognita.pl
Kiedy:
4 kolejne wtorki od 5 września 2023,
w godz. 10:00-12:00
(daty: 5.09, 12.09, 19.09, 26.09)
Osoby chcące uczestniczyć w grupie obowiązuje konsultacja kwalifikacyjna (dodatkowo płatna 50 zł). Konsultacje wstępne umawiane są indywidualnie.
Gdzie:
Hubnera 5/102, Warszawa
Liczba osób w grupie: max 6.
Prowadząca:
Spotkania prowadzi Natalia Pietrulewicz
Koszt:
Koszt to 600 zł, płatne jednorazowo do 28.08.2023
Przy płatności do 10.08.2023 cena to 550 zł.
Zapisy: kontakt@psychoterracognita.pl
Te spotkania są dla Ciebie jeśli:
masz diagnozę ADHD
przyjmujesz lub nie przyjmujesz leki
jesteś gotów/gotowa do działania
czujesz mieszankę lęku i ekscytacji w związku z rozpoczęciem studiów
lubisz się uczyć albo dopiero chcesz polubić naukę:)
Na spotkaniach:
porozmawiamy o Twoim ADHD z naukowej perspektywy i zbadamy obszary, które mogą być wyzwaniem na studiach (nawet jeśli nie były do tej pory)
poszukamy wskazówek dotyczących stopni ujawnienia swojej diagnozy ADHD na uczelni
poszukamy i poćwiczymy sposoby na ogarnięcie studiów (w tym popracujemy nad strukturą odporną na typowe wyzwania związane ze studiami, organizacją, rozróżnieniem "nie chcę" od "nie jestem w stanie", poćwiczymy triki i tipy, które mogą być pomocne w uczelnianej rzeczywistości, zrobimy co się da by nieco okiełznać wewnętrznego krytyka)
ADHD to też trudności społeczne - nie zaniedbamy tego obszaru
poznasz inne osoby, które tak jak Ty zaczynają swoją swoją studencką przygodę i są neuroatypowe
Przebieg (struktura) każdego ze spotkań:
przywitanie, ustalenie agendy (czyli: tematu, planu)
przejrzenie prac domowych (od drugiego spotkania)
przerwa ustrukturyzowana: trochę ruchu, uważność, gra itp.
przerwa nieustrukturyzowana
wprowadzenie tematu
ćwiczenia zgodne z tematem
ustalenie prac domowych
podsumowanie
Ramowy program spotkań:
Pierwsze spotkanie: zawiązanie grupy, ADHD: neurobiologia, fakty i mity, moje ADHD, wyzwania jakie mogą pojawić się na uczelni, nauka akademicka a szkolna
Drugie i trzecie spotkanie: organizacja, planowanie, struktura, samokrytyka, wysokie standardy, rozpoznawanie "nie jestem w stanie" od "nie chcę" i "nie chce mi się" triki i protipy.
Czwarte spotkanie: nawigowanie społecznych aspektów życia na uczelni, podsumowanie:)
* Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach Psychoterra Cognita. Zgoda może być w każdej chwili wycofana, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności
Korzystam z psychoterapii. Czy spotkania są dla mnie?
Psychoedukacja/trening nie jest psychoterapią, nie koliduje więc z nią. Niemniej zalecamy poinformowanie terapeuty o korzystaniu z psychoedukacji/zamiarze korzystania.
Co dostanę w ramach spotkań?
Po pierwsze: sporą dawkę wiedzy, przećwiczenia umiejętności, akceptacji i dobrej energii grupy, najprawdopodobniej otrzymacie także jakiś biurowy, papierniczy gadżet - jaki, jeszcze nie wiemy, ale będzie ADHD-owy, przydatny i analogowy:)
Dlaczego plan spotkań tak wygląda?
Zarówno plan, jak i program spotkań powstał w oparciu o doświadczenie Natalii, a także: najnowszą literaturę dotyczącą ADHD, uczenia się w ogóle, zarządzania nagrodami w procesie uczenia się w ADHD: zarówno tę naukową (np. Furukawa, van Olden) jak i tę stricte psychoterapeutyczny, praktyczną dotyczącą np. umiejętności społecznych w ADHD (np. Caroline McGuire), a także jest wynikiem szkolenia się Natalii w ADD Coach Academia, m.in. pod okiem Caroline McGuire. Każde zajęcia mają strukturę przyjazną dla ADHD - na tej podstawie, będziecie się uczyć budowania własnych.
A co jeśli po zakończeniu cyklu będę potrzebować jeszcze wsparcia?
Jeśli będzie zainteresowanie planujemy uruchomić regularną grupę dla naszych studentów i studentek: będziemy się spotykać się raz lub dwa razy w miesiącu (w innym terminie, w gabinecie lub online i dalej ćwiczyć umiejętności i szukać rozwiązań bieżących problemów.
A co jeśli nie mogę uczestniczyć we wszystkich spotkaniach?
Treść każdego spotkania nadbudowuje się na treści poprzednich. Takie podejścia do uczenia się chcemy chcemy Was uczyć. Nie ma możliwości zatem uczestniczenia tylko w wybranych spotkaniach, spotkania można kupić tylko w pakiecie. Ale rozumiemy, że zdarzenia losowe się zdarzają i może zdarzyć się nieobecność: otrzymacie wtedy materiały, jakie były wykorzystywane na spotkaniach, ale nie ma możliwości odrabiania spotkań w innym terminie. Nie planujemy też nagrywać spotkań.
Po co jest mini-sesja kwalifikacyjna?
Nasze spotkania nie są terapią, nie zastąpią jej, choć mogą ją uzupełniać. Będziemy też pracować w grupie. Mini-konsultacja jest po to, abyśmy jeszcze przed rozpoczęciem grupy mieli pewność, że dzięki uczestnictwu w grupie zyskasz najwięcej jak to możliwe.
W jaki sposób będziemy siedzieć?
W taki, w jakim będzie nam wygodnie. W sali mamy poduszki zafu (medytacyjne) i zwykłe, koce, maty do jogi, ale i tradycyjne krzesła, mamy też spinnery, fidgety i inne zabawki sensoryczne - będziemy uczyć się korzystania z nich z szacunkiem i uwagą na innych.
A w przypadku spotkań online - decyzja o pozycji przed komputerem będzie Wasza,. ale na zajęciach poświęcimy chwilę na burzę mózgów na temat tego jak może być Wam najwygodniej.
No i przede wszystkim: nie będziemy cały czas siedzieć:))
Dlaczego Natalia Pietrulewicz będzie dobrą trenerką?
Zanim została terapeutką i psychologiem praktykiem, Natalia była słuchaczką studiów doktoranckich, gdzie prowadziła zajęcia ze studentami i była jednym z pomysłodawców programu tutoringowego dla studentów pierwszych lat filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. W tym programie, doktoranci regularnie spotykali się ze studentami, aby wspierać ich w nauce uczenia się.
Nie jest to z pewnością tylko jej zasługa, ale niektórzy z jej ówczesnych podopiecznych obronili już prace doktorskie:)
Na Uniwersytecie Natalia prowadziła też zajęcia z krytycznego myślenia i logiki, które zawierały także umiejętności akademickie.
Od kilku lat Natalia pracuje jako psychoterapeutka i coach ADHD głowie młodych dorosłych osób z ADHD.
Natalia ciągle się uczy i zgłębia wiedzę na temat ADHD i uczenia się w ADHD: czytając literaturę naukową, biorąc udział w konferencjach czy podczas kursów: ostatnio podczas kursu w ADD Coach Academy, opracowanego przez Caroline McGuire.
Nie damy Ci gwarancji, że 100% gwarancji, że Natalia będzie najlepszą trenerką dla każdego, ale mamy spore podejrzenie, że się dogadacie:)